Motorbädden borta och allt städat. Men någon borde konsulteras angående om vi kanske skulle lämna kvar stålspanten under motor. Men kan man få det starkt att skarva bara biten från bottenvägaren upp till vattenlinjen?
Båten är en dubbelruffad, "snabbgående motorkryssare". Ritad av Knut Ljungström, byggd av Rosättravarvet 1938. Mäter 9,10 x 2,30 och väger ca. 3 ton. Maxfart ca. 25 knop.
Skick: Väldigt original! Kräver dock en hel del renovering, främst bordläggning i botten, många stålspant och bottenstockar samt motor. Förutom all fernissa... En grov uppskattning är 1000 timmar från våren 2008.
Tidplan: sjösättning våren 2011, men troligen fullt "åkbar" först våren 2012.
Ägare: - Dan Söderlund, Danderyd - Anders Collinder, Köping - Hans Lindbergsson, Stockholm - Ev. vakant
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar